Tuesday, February 21, 2012

پدر مرضیه رسولی: هنوز دلیل بازداشت دخترمان را نمی‌دانیم

کلمه: نزدیک به چهل روز از شبی که نیروهای امنیتی مرضیه رسولی را در منزلش بازداشت کردند می‌گذرد. او روزهای متوالی در سلول انفرادی بوده و در تمام این مدت پیگیری های خانواده‌اش برای اطلاع از علت دستگیری این روزنامه‌نگار بی‌نتیجه مانده است. ابوالفضل رسولی، پدر مرضیه از وعده‌های دروغ برای آزادی دخترش و بی‌تابی همسر بیمارش می‌گوید: همسر من ناراحتی قلبی دارد و هنوز از دستگیری دخترم بی‌اطلاع است. به او گفته‌ایم که دخترم به سفری کاری رفته و در جواب بی‌تابی‌هایش می‌گوییم دیگر همین روزها از سفر برمی‌گردد اما روزها می‌گذرد و خبری نمی‌شود.


حدود چهل روز است که دختر شما در زندان است. تاکنون به چه مراجع قضایی مراجعه کرده‌اید؟
از فردای دستگیری دخترم هر روز به دادسرای اوین مراجعه می‌کنیم اما هیچ کس پاسخ درست و مشخصی به ما نمی‌دهد. به دادگستری تهران مراجعه کردیم و در خواست ملاقات دادیم اما مسئول دفتر رییس دادگستری مرا به معاون اول دادستان ارجاع دادند. آنجا هم به ما گفتند پرونده های امنیتی به ایشان مربوط نمی شود و دادستان شخصا به پرونده های امنیتی رسیدگی می کند.

مقامات قضایی دلیل بازداشت دخترتان را به شما گفته اند؟
اصلا نمی دانیم دخترم چرا بازداشت شده. حدود دو هفته قبل، پس از مراجعه های بسیار و درخواست دیدار با قاضی پرونده موفق به دیدار ایشان شدیم ولی از ارائه هرگونه توضیحی درباره اتهام دخترم خودداری کردند. حدود چهل روز است که دخترم را زندانی کرده اند بدون اینکه بدانیم چرا؟ همسر من ناراحتی قلبی دارد و هنوز از دستگیری دخترم بی اطلاع است . به او گفته ایم که دخترم به سفری کاری رفته و در جواب بی تابی هایش می گوییم دیگر همین روزها از سفر برمی گردد اما روزها می گذرد و خبری نمی شود.

در خبرها آمده بود که مقامات قضایی به دخترتان وعده آزادی داده بودند.
حدود دو هفته قبل شخصی که خود را بازجوی پرونده معرفی کرد طی تماس تلفنی وعده آزادی دخترم را داده بود. با توجه به اینکه در ان زمان مراسم ازدواج پسرم هم در پیش بود از قاضی پرونده خواستیم که شرایط آزادی هر چه سریع تر دخترم را فراهم کنند تا به مراسم ازدواج برادرش برسد اما نتیجه ای نداد. دخترم هم در طی تماس تلفنی خود گفت به او وعده ازادی داده اند.

آیا شما این وعده را از مقامات قضایی هم پیگیری کردید؟
وقتی با قاضی پرونده ملاقات کردیم، گفت که تماس ها از طرف آنها نبوده و بازجوی پرونده در زمینه آزادی مرضیه هیچ گونه تماس تلفنی نگرفته است!

وضعیت دخترتان در ملاقات چگونه بود؟
روزهای طولانی بازداشت دخترم را از نظر روحی و جسمی ضعیف کرده بود به خصوص که در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برد. در ملاقات حضوری، فردی که به نظر می رسید بازجوی مرضیه باشد، پرسید آیا می دانم که دخترم شئونات اسلامی را رعایت نمی کند و با دوستانش به سفر می رود؟ گفتند که بازجویی های دخترم در مرحله آخر است و به زودی آزاد می شود.

آخرین درخواستتان چیست؟
بارها و طی درخواست های خود به این موضوع اشاره کرده ام که دخترم در طی ۱۱ سال فعالیت خود با مطبوعات سابقه هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشته و تنها در حوزه ادب و هنر با رسانه ها همکاری می کرده است و بی گناه بازداشت شده است. خواستار تسریع در رونده پرونده دخترم و آزادی هر چه زودتر او هستم.

No comments:

Post a Comment