Thursday, January 26, 2012

ابراز نگرانی پارلمان اروپا از وضعیت دوکوهکی و رسولی

نگرانی از وضع نامشخص مرضیه رسولی و پرستو دوکوهکی به راهروهای پارلمان اروپا رسید.

در تازه ترین متن پیشنهادی برای قطعنامه ای در مورد برنامه هسته ای ایران، بندی هم به وضعیت این دو روزنامه نگار زندانی اختصاص داده شده. این پیش نویس روز چهارشنبه ۲۵ ژانویه در سایت رسمی پارلمان اروپا قرار گرفته و محور اصلی آن حمایت از تحریم تشدیدها علیه ایران است.

در بند دهم این پیش نویس پانزده بندی آمده است: «[پارلمان اروپا] نگرانی خود را از موج دستگیری روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان ایرانی، به ویژه پرستو دوکوهکی و مرضیه رسولی، که بنا به گزارش ها در سلول انفرادی در زندان اوین تهران به سر می برند، ابراز می کند. [پارلمان اروپا] این اعمال را تلاشی آشکار از جانب دولت ایران برای قطع جریان آزاد اطلاع رسانی به هر شکل ممکن، و در آستانه انتخابات مجلس در ماه مارس ۲۰۱۲ می داند.»

پرستو دوکوهکی و مرضیه رسولی، به ترتیب در روزهای ۲۵ و ۲۷ دی ماه، به ترتیبی مشابه در خانه خود بازداشت شدند. هر دو نفر در بند «دو الف» سپاه و در سلول انفرادی هستند. تلاش خانواده این دو روزنامه نگار برای روشن شدن وضع فرزندانشان، یا ملاقات با آنها تا کنون به نتیجه نرسیده است. پرستو دوکوهکی چند بار در مدت بازداشت به خانواده اش تلفن کرده، اما مرضیه رسولی جز یک مرتبه بلافاصله پس از بازداشت تماس دیگری نداشته است.

No comments:

Post a Comment