Monday, February 06, 2012

وعده آزادی رسولی و دوکوهکی تاکنون محقق نشده


با وجود وعده غیررسمی ماموران امنیتی برای آزادی مرضیه رسولی و پرستو دوکوهکی، هیچ یک از این دو روزنامه‌نگار تاکنون آزاد نشده اند.

مرضیه رسولی روزنامه‌نگار دستگیر شده توسط نیروهای امنیتی پس از آنکه بیش از دو هفته در سلول انفرادی بند دو الف زندان اوین زندانی شده بود؛ از دو روز پیش به بند عمومی منتقل شده است. پرستو دوکوهکی روزنامه‌نگار دیگری که دو روز قبل از خانم رسولی در منزلش در تهران دستگیر شده بود نیز از دیروز در سلولی دو نفره زندانی شده است.

بر اساس اخبار رسیده از زندان اوین به هر دو این روزنامه‌نگاران به طور غیررسمی وعده آزادی داده شده اما خانواده‌های رسولی و دوکوهکی چندین روز است که بدون نتیجه در انتظار آزادی آنها هستند.

پس از گذشت حدود بیست روز از دستگیری این دو روزنامه‌نگار از سوی نیروهای امنیتی هنوز اتهام آنها به طور رسمی اعلام نشده است. اگر چه بر اساس اخبار دریافت شده از داخل زندان اوین خانم رسولی و خانم دوکوهکی تحت فشار شدید هستند تا به دروغ به همکاری با رسانه‌های خارجی از جمله بی‌بی‌سی فارسی اعتراف کنند.

این در حالیست که بی‌بی‌سی فارسی دو روز پیش اعمال چنین فشارهایی بر روزنامه نگاران داخل ایران را محکوم کرد. رئیس بخش فارسی بی‌بی‌سی روز پنجشنبه اعلام کرد: "بی‌بی‌سی هیچ همکار یا کارمندی، به هیچ شکلی، در ایران ندارد و اگر کسی تحت فشار نیروهای امنیتی به همکاری با بی‌بی‌سی اعتراف کند، چنین اعترافی بی اساس و بی اعتبار است ."

ماموران امنیتی پرستو دوکوهکی را در روز ۲۵ دی ماه در منزلش بازداشت کردند. بسیاری از مدارک و لوازم شخصی خانم دوکوهکی هم هنگام دستگیری ضبط شده است. مرضیه رسولی نیز در روز ۲۷ دی ماه در منزلش در تهران دستگیر شد و لوازم شخصی اش از جمله لپ تاپش توسط ماموران امنیتی ضبط شد.

پی گیری خانواده‌های این دو روزنامه‌نگار زندانی برای آگاهی از اتهام و گفت‌و‌گو با مقامات قضایی پرونده آنها تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

No comments:

Post a Comment