Tuesday, February 07, 2012

مرضیه رسولی به انفرادی برگردانده شد


مرضیه رسولی،‌ روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس ایرانی که ۲۲ روز پیش بازداشت شد، دوباره به سلول انفرادی اوین بازگردانده شده است.

پیشتر مأموران امنیتی برای چند روز، به‌طور موقت خانم رسولی را از سلول انفرادی بند دو.الف که در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است به بندعمومی منتقل کرده بودند. به او وعده داده شده بود که به‌زودی آزاد خواهد شد؛ اما در اقدامی غیرمنتظره خانم رسولی دوباره به سلول انفرادی بازگردانده شده است.

از سرنوشت پرستو دوکوهکی، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس ایرانی که ۲۵ دی‌ماه دستگیر شده، اطلاعات تازه‌ای در دسترس نیست. او چند روز پیش در تماس تلفنی گفته به همراه دوستش در یک سلول بوده است. شرایط این دو روزنامه‌نگار با توجه به اطلاعات رسیده بسیار نگران کننده است.

خانم دوکوهکی و خانم رسولی هر دو تحت فشار هستند تا به دروغ به همکاری با بی‌بی‌سی اعتراف کنند.

پروژه اعتراف‌گیری سپاه پاسداران

سه‌شنبه ۱۸ بهمن، پروژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اعتراف‌گیری اجباری از روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان به همکاری با بی‌بی‌سی فارسی  به نقل از یک مقام امنیتی در خبرگزاری مهر علنی شد.

اتهام مرضیه رسولی و پرستو دوکوهکی تاکنون به طور رسمی اعلام نشده است.

در روزهای گذشته خانواده‌های این دو روزنامه‌نگار با وعده‌های تلفنی ماموران امنیتی در انتظار آزادی آنها بوده‌اند؛ اما از چند روز پیش در بلاتکلیفی و سرگردانی به سرمی‌برند.

تعدادی از روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان ایران در هفته‌های گذشته بدون دلیل مشخصی دستگیر شده‌اند. بر اساس اخبار دریافت شده از زندان اوین این افراد برای تکمیل پروژه سپاه پاسدارن علیه بی‌بی‌سی فارسی دستگیر شده‌اند و به جز دوستی یا خویشاوندی با کارکنان بی‌بی‌سی فارسی ارتباط دیگری با این رسانه نداشته‌اند.

این رسانه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که در ایران همکار یا کارمندی ندارد و پروژه اعتراف‌گیری بی‌اساس است.

مرضیه رسولی که در خبرگزاری‌ دانشجویان ایران، روزنامه‌های ایران، شرق، اعتماد و ... در زمینه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کرد؛ پس از توقیف روزنامه اعتماد بیکار شد. او نیمه شب ۲۷ دی ماه پس از بازرسی کامل خانه بدون هیچ توضیحی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

 پرستو دوکوهکی وبلاگ‌نویس، فعال حقوق زنان و کارمند بنیاد شریعتی هم عصر یکشنبه ۲۵ دی ماه، پس از بازرسی کامل خانه پدری و ضبط برخی از اموال و مدارک بازداشت شد.

No comments:

Post a Comment