Thursday, February 09, 2012

ملاقات با پرستو دوکوهکی در حضور چند مأمور امنیتی


خانواده پرستو دوکوهکی، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس زندانی بعد از ۲۴ روز توانستند با حضور چند مأمور امنیتی در اتاق بازپرسی با او ملاقات کنند. در این دیدار به طرز کم‌سابقه‌ای هم بازپرس، بازجو و هم زندانبان و یک مقام امنیتی دیگر حضور داشتند.

خانم دوکوهکی در این ملاقات که به شدت زیر نظر مأموران امنیتی بود، به خانواده‌اش گفته در حال توضیح «یک سری سوءتفاهم‌ها» به بازجویان است. او درباره این «سوءتفاهم‌ها» جزئیات بیشتری نداده است.

پرستو دوکوهکی که بیشتر مدت بازجویی در سلول انفرادی بوده، چند روزی است به سلول دونفری منتقل شده است. او در این مدت تحت فشار بوده است تا به دروغ به آنچه مقام‌های امنیتی ایران می‌خواهند اعتراف کند.

خانم دوکوهکی در بند دو.الف زندان اوین نگهداری می‌شود که زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران ۱۰ بهمن در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره وضعیت و اتهام پرستو دوکوهکیِ، مرضیه رسولی و سهام‌الدین بورقانی که در فاصله دو روز دستگیر شدند، گفته بود، دادستان تهران درباره این پرونده اظهار نظر خواهد کرد.

مشخص نیست به چه دلیل باوجود گذشت بیش از ۲۰ روز از زمان دستگیری، دستگاه قضایی و مأموران امنیتی ایران از اعلام اتهام این روزنامه‌نگاران خودداری کرده‌اند.

خبرگزاری مهر روز سه‌شنبه به نقل از یک مقام امنیتی اعلام کرد «عده‌ای از اعضای شبکه همکاران بی‌بی‌سی فارسی در ایران» دستگیر شده و اعتراف کرده‌اند؛ درحالی که بی‌بی‌سی بارها اعلام کرده است در ایران کارمند و همکار ندارد.

پرستو دوکوهکی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر اجتماعی ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۰ شبانه در خانه‌اش بازداشت شد. مأموران امنیتی کامپیوتر، یادداشت‌ها و وسایل شخصی او را با خود برده‌اند. خانم دوکوهکی پس از مرگ پدرش برای درمان افسردگی تحت درمان بوده است.

No comments:

Post a Comment